در حال بارگذاری ...
...

صاحبدلان بازتاب هنرمندانه فرهنگ دینی است

صاحبدلان بازتاب هنرمندانه فرهنگ دینی است

سیزدهمین رویداد تئاتری صاحبدلان می‌آید تا ادراک حقایق و ظرایف زیبای فرهنگ دینی را تبیین و برای روشن کردن دل‌های مشتاق بازتابی هنرمندانه دهد.

به گزارش روابط‌عمومی رویداد صاحبدلان، هنر نمایش که هم تقلید و محاکات و بازنماییست، هم فرانمایی گویا و شفاف احساسات و عواطف و هم شکل و صورت و فرمالیسم؛زمانی ارزشمند و راستین می‌نماید که در مخاطب همان تجربه و کاوش زیباشناسانه در قالب کلام و رنگ و صورت را ایجاد کند که بر هنرمند گذشته است. کاوش در ژرفای باطن عقل و ایمان و احساس برای تحول و تعالی هنر نمایش اندیشمند دینی صحنه‌ی بروز جمال پروردگار و رساندن مخاطب به شهود جمال الهی است با دستمایه‌های بی بدیل کلام خدا(قرآن)  و سیره‌‌ی رسول مکرم اسلام و ائمه اطهار و  هنرمند کوزه‌گری است که اجزای متفرق خاک را بر می ‌دارد و به آنها وحدت و ارزش می‌بخشد. مانند استاد عشق حضرت محمد (ص)که اختلاف و تفرقه میان عرب را از بین برد و آنها را واحد کرد.

آفرین بر عشق کل اوستاد / صد هزاران ذره را داد اتحاد

همچو خاک مفترق در ره‌گذر / یک سبوشان کرد دست کوزه‌گر

که اتحاد جسم‌های آب و طین / هست ناقص جان نمی‌ماند بدین

سیزدهمین رویداد تئاتری صاحبدلان می‌آید تا ادراک حقایق و ظرایف زیبای فرهنگ دینی را تبیین و برای روشن کردن دل‌های مشتاق بازتابی هنرمندانه دهد. زیرا بر این باور است که هنر فاخرترین جنبه از جان آدمی‌ست که اگر بر بستر فرهنگ بی‌نظیر  دینی سیراب گشته از ظرف اسلام و قرآن، شکوفا و  بالنده گردد، هنرمندانی متعهد، برای تجسم آرمان دین اسلام می‌سازد. آرمان اسلام، کمال سعادت بشر است و صد البته هنر نمایش است که چون با تمام ادراکات بشر تعاملی جانبخش دارد برای  رشد و اعتلا، شناخت  بر حقوق معنوی،  تقوا و عدالت منظومه‌ای پر نقش و بهشت گونه می‌سازد.

امری خطیر و دشوار است که هر کسی قادر به انجام آن نیست، مگر هنر و هنرمند متعهد همچون هنر حضرت موسی(ع)  در تبدیل یک چوب به یک مار بسیار بزرگ.

ورنه کی کردی به یک چوبی هنر   موسیی فرعون را زیر و زبر

                            

شراره یوسف نیا- بازیگر و کارگردان