در حال بارگذاری ...
...

متین وفا: رویدادی متکی به متون ایرانی اسلامی

متین وفا: رویدادی متکی به متون ایرانی اسلامی

امروز که با همت وهمکاری جمعی از هنرمندان صاحب‌ دل ومتولیان امور، سیزدهمین دوره سراسری ودومین دوره بین‌المللی تئاترصاحبدلان برگزار می‌شود، جا دارد ازهمه دست‌اندرکاران خدوم وانقلابی تئاتر دینی مخصوصا استاد محمود فرهنگ صاحبدلی که ازبدو انقلاب اسلامی ایران تاکنون همیشه نقش راهنمای هنرمندان صاحبدل رابه عهده داشته تشکر و قدردانی کرد.

این تشکر نه بخاطر برگزاری یک دوره نمایش و جشنواره است، بلکه بخاطر گذشتن از نافذه‌های تنگ تئاتر بی مخاطب ومواجه شدن با تماشاگرانی نو از جنس انبوه مردم وتوده‌هایی به دور از تکلف و ادای مرسوم تماشاگران تکراری و تئاتر محصورشده در اطوار و غر وغمزه‌های ادباری است. البته هستند عالمان ومعلمان این هنرفاخر که همواره دراین عرصه دغدغه مردم و مردمی بودن را درسرداشته‌اند.

باید دانست آن نمایشی که برخاسته از اعتقادات مردم باشد بدون شک هم مرتبط‌تر وهم باورپذیرتر درمیان جامعه و مخاطب قرارمی‌گیرد ومورد احترام مردم است، همانگونه که معماری، شعر، تصویرگری، خط وموسیقی جایگاه ویژه‌ای در باورهای دینی مردم داشته ودارد.

«صاحبدلان» بابی است انقلابی درهنر نمایش که جامعه هدفش همه مردم هستند، از علما وفضلا گرفته تا محصل و کاسب و کارگر؛ به جرات می‌توان گفت صاحبدلان دروازه ایست به ایجاد تئاترملی کشور، رویدادی متکی به متون ایرانی اسلامی واجراهایی سراسری درسطح کشور وبازخورد وسیع و خردمندانه مردمی.

محسن متین وفا- نویسنده و کارگردان