در حال بارگذاری ...
...

تبدیل نهال کوچک تئاتر دینی به درختی تنومند

تبدیل نهال کوچک تئاتر دینی به درختی تنومند

برای من تئاتری، که عمری در صحنه و خیابان برای مردم اجرای نمایش داشتم، «صاحبدلان» رویدادی شریف بوده و صد البته دوست داشتنی است.

همیشه سعی داشتم در این رویداد هنری با مضمون دینی حضور داشته باشم، چرا که قرار نبود نمایشی اجرا شود و به رسم جشنواره‌های رایج  و جایزه گرفتن با تبلیغات فراوان کار دیده شود،  بلکه در صاحبدلان همان گونه که از اسمش نمایان است بیشتر کار دل است و اولویت اجرا، برای مردم بوده است.

از دهه نود و بعد از تجمیع شدن رویدادهای نمایشی دینی و مذهبی در دل صاحبدلان بصورت غیر رقابتی و در سراسر کشور  این فستیوال مردمی شد و شعار تئاتر برای مردم  زیبنده آن شد و هرسال استقبال گروه‌های نمایشی از سراسر کشور و علی‌الخصوص شهرستان‌های دور دست از مرکز کشور شاخصه مهم صاحبدلان شد.

نهال کوچک تئاتر دینی، اکنون تبدیل به درخت تنومندی شده است بخصوص که در دوسال اخیر این رویداد بین‌المللی شده و نوید این را می‌دهد که در منطقه و کشورهای اسلامی جریان ساز باشد. صاحبدلان چراغش به لطف اهل دل و معرفت روشن مانده و این سال‌ها به همت مرکز هنرهای نمایشی و کانون تئاتر دینی با مسئولیت استاد فرهنگ در مسیر درستی قرار گرفته است. به نحوی که می‌توان به ‌عنوان یک نمونه خوب برای دیگر جشنواره‌ها و رویدادهای نمایشی کشور از آن یاد کرد تا شعار تئاتر برای مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

سعید خیراللهی- نویسنده و کارگردان