در حال بارگذاری ...
با حضور هنرمندان و پژوهشگران تئاتر دینی

اولین نشست هم‌اندیشی و آسیب‌شناسی تئاتر صاحبدلان برگزار شد

اولین نشست هم‌اندیشی و آسیب‌شناسی رویداد تئاتر صاحبدلان، با حضور جمعی از هنرمندان و پژوهشگران هنرهای نمایشی کشور برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر، اولین نشست هم‌اندیشی و آسیب‌شناسی رویداد تئاتر صاحبدلان، روز گذشته (سه‌شنبه24 بهمن) در دبیرخانه دائمی جشنواره‌های تئاتری برگزار شد.

در این نشست، محمود فرهنگ (مدیر کانون تئاتر دینی)، حمید شاه‌آبادی (معاون اسبق امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، مهدی مسعودشاهی (مدیرکل اسبق هنرهای نمایشی)، احمد جولایی، مسلم قاسمی، اعظم بروجردی، یدالله وفاداری، مرتضی وکیلیان، ندا ثابتی، ابوالفضل همراه، فرزان دلفانی، امین اکبری‌‍‌نسب، شهاب راحله، ابوالفضل حاج‌علیخانی، شراره یوسف‌نیا و مجید اشتیاقی حضور داشتند.

محمود فرهنگ (دبیر رویداد و مدیر کانون تئاتر دینی)، در ابتدای این جلسه، ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران، با اشاره به نحوه برگزاری ادوار گذشته تئاتر صاحبدلان، بخش‌های مختلف این رویداد دینی را شرح داد.

او در ادامه از میزبانی استان قزوین در بخش بین‌الملل جشنواره که در خرداد و تیر 1402 با حضور هنرمندانی از ایران، عمان و عراق برگزار شد، توضیحاتی را ارائه داد.

فرهنگ همچنین در تکمیل صحبت‌های خود به بخش‌های صحنه‌ای، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، تولید متون نمایشی، نمایشنامه‌خوانی، پژوهش، آیین‌های نمایشی، تعزیه، نقالی، بین‌الملل، پرده‌خوانی، حیدری‌خوانی، علی‌نامه‌خوانی، قربان تا غدیر، نمایش‌های میدانی و نمایش رادیویی و... اشاره کرد و درباره هر کدام از این بخش‌ها، حاضران در جلسه به بحث و گفت‌وگو نشستند.

دبیر رویداد صاحبدلان و مدیر کانون تئاتر دینی، همچنین در این نشست، خبر از تأسیس بنیاد تئاتر دینی داد که شاکله آن در حال برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی برای ارسال به معاونت امور هنری و اداره‌کل هنرهای نمایشی است.

در ادامه این نشست، حاضران درباره شرایط تئاتر دینی کشور و رویداد صاحبدلان سخن گفتند.

عکس: سجاد رازیان




نظرات کاربران