در حال بارگذاری ...

اولین نشست تخصصی دبیر رویداد بین المللی تئاتر صاحبدلان با کارگردان عراقی

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اولین نشست تخصصی فعالان تئاتر استان با محمود فرهنگ دبیر رویداد ومجید دراندش، کارگردان شیعه و سرپرست تیم تئاتر عراقی، برگزار شد .

در این نشست محمود فرهنگ دبیر رویداد تئاتر صاحبدلان، دکتر مهدی افشارقهرمانی مشاور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، حسن اورازانی هنرمند تئاتر ،میثم ملازینل کارگردان و سرپرست گروه ژاف  و دیگر افراد حوزه تئاتر نیز حضور داشتند.

محمود فرهنگ گفت: تئاتر دینی صاحبدلان برخلاف تمام جشنواره‌ها تلاش می‌کند که به تولید فکر کند ،به همین جهت این رویداد به جای یک پروسه 10روزه، یک سال در کشور ایران اسلامی برگزار می‌گردد.

وی افزود: بخش های مهم این رویداد نمایش های تعزیه ،نمایش صحنه ای ،نمایش های خیابانی، مسابقه نمایشامه نویسی،نمایش رادیویی،نماشینامه‌خوانی، اجرا خوانی و وبینار های بین‌المللی و بخش بعدی نیز اجرای گروه‌های بین‌الملل و کشور های جامعه هدف مسلمان است. از این جهت ما مفتخریم که شما در جمع ما حضور دارید.

فرهنگ تصریح کرد: ما در این رویداد قصد داریم‌که نمایش ها و نمایشنامه‌هایی از عراق، عمان و دیگر کشور های مسلمان را به گروه های تئاتری استان معرفی کنیم و امیدواریم که اجرای شما در قزوین بدرخشد و باعث زیرساخت های امیدوار‌کننده‌ای برای دیار مینودری باشد.

مجید دراندیش در ادامه صحبت‌ها افزود:من به عنوان یک هنرمند شیعه عراقی از اینکه توانستم برای اولین بار در ایران حضور یابم بسیار خوشحال هستم؛ چرا که ایران کشور قوی و قدرتمندی در منطقه می‌باشد که مارا از دست داعش نجات داد.

مجید دراندش در پایان نشست گفت:به نظرم نمایشنامه تنها هنری است که می‌تواند اقشار مختلف مردم را کنار هم جمع کند.نمایشنامه ، هنر ، تولید و نوشتن مارا در کنار خود جمع می‌کند.

مجید دراندش ضمن تشکر از دست اندرکاران رویداد بین المللی تئاتر صاحبدلان، قزوین را شهری هنردوست و غنی در هنر و فرهنگ دانست. وی همچنین از حضور در کهن شهر مینودی ایران، قزوین، ابراز خرسندی کرد.




نظرات کاربران