در حال بارگذاری ...
در آستانه برگزاری بخش بین‌الملل رویداد تئاتر صاحبدلان منتشر شد

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به رویداد تئاتر صاحبدلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی رویداد تئاتر صاحبدلان پیامی منتشر کرد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره ‌کل هنرهای نمایشی، در آستانه آغاز بخش بین‌الملل رویداد تئاتر صاحبدلان محمدحسین فائزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین متنی را برای این رویداد منتشر کرد.

در متن پیام محمدحسین فائزی آمده است:

بسم‌الله

 تئاتر تمرین چگونه زیستن است؛ تجربه زیستنی متفاوت، از آنچه تاکنون بوده‌ایم؛ و این تجربه می‌تواند کشفی اسرارآمیز از زندگی‌ای نو را برای ما به ارمغان آورد. ارزش این کشف جایی برملا می‌شود که انسان را در مسیر تعالی و رشد الی‌الله قرار دهد و تمرین کند تا نقش‌های خداگونه و لذت‌بخش را در عمق وجودش نهادینه سازد.

آنجایی که معصومین به ما امر کرده‌اند «اگر صبور نیستی، خود را شبیه افراد بردبار کن»؛ این همان نمایش و نمایاندن است، همان تئاتر است در ژانر «تمرین خوب شدن». تئاتر لزوماً فرورفتن در یک نقش به‌صورت موقت نیست، بلکه می‌تواند تمرین خوب زیستن و نیز اسباب حکمرانی مادام‌العمر خدا در زندگی بشر باشد.

خدای بزرگ را شاکریم که «صاحبدلان» بهانه انس با هنر دین‌پایه در قزوین عزیز شده است و امید که این درخت خوش‌برورو، بماند و ثمر بدهد. استان قزوین باافتخار، میزبان رویداد فاخر بین‌المللی صاحبدلان شده و اگر همت‌های بلند همراه شود، می‌تواند میزبان دائمی آن بماند. به سهم خودم از پرورندگان این شجره طیبه؛ که پابه‌پای رشد آن، جوانی و توان خود را صرف کرده‌اند، قدردانم.

محمدحسین فائزی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین




نظرات کاربران