در حال بارگذاری ...

اجرا و پخش نمایش رادیویی «بازگشت» در تئاتر صاحبدلان

نمایش رادیویی «بازگشت»، از آثار بخش رادیوتئاترِ رویداد صاحبدلان، اجرا و پخش شد. شیرین سپهدار، نویسنده و کارگردان این اثر، تاکید کرد همیشه دوست داشته تماشاگران، مراحل ضبط یک اجرای رادیویی را ببینند که در رویداد تئاتر صاحبدلان، این اتفاق رخ داده است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، در سومین روز از بخش رادیوتئاترِ دوازدهمین دوره تئاتر صاحبدلان (چهارشنبه 21 دی)، نمایش رادیویی «بازگشت» به نویسندگی و کارگردانی شیرین سپهراد با حضور علاقه‌مندان در پلاتو 2 مجموعه تئاتر شهر اجرا شد.

محمود فرهنگ (دبیر رویداد)، مهدی طهماسبی (مدیر بخش رادیوتئاتر صاحبدلان)، یدالله وفاداری (پژوهشگر تئاتر) و حسینعلی پرستار (بازیگر و کارگردان) از حاضران این اجرای رادیویی بودند.

شیرین سپهراد، کارگردان و نویسنده نمایش رادیویی «بازگشت» درباره متن این اثر گفت: «نمایش رادیویی «بازگشت» براساس یکی از نمایشنامه‌های آرمان طیران نوشته و برگردان رادیویی شده است. موضوع نمایشنامه درباره جدایی زن و شوهری است که پس از ۶ سال می‌خواهد یکدیگر را در مشهد ببینند.»

او ادامه داد: «همیشه سعی کرده‌ام که تماشاگران مراحل ضبط یک اجرای رادیویی را ببینند و برگزاری بخش رادیو تئاتر در رویداد تئاتر صاحبدلان باعث شد که مخاطب، شنیدن را ببیند.»

این کارگردان و نویسنده رادیویی افزود: «خیلی خوشحال شدیم که مخاطبان در تئاتر شهر حضور پیدا کردند و ما را شنیدند و دیدند. رادیو تئاتر بخشی است که به تازگی برای عموم مخاطبان شناخته شده است. پیشنهادی که برای رویداد تئاتر صاحبدلان و هر جشنواره و رویداد هنری دیگری می‌توانم داشته باشم، برگزاری ورک‌شاپ و افزودن بخش رادیو تئاتر است.»

شهریار حمزیان، شیرین سپهدار، مجید تیزرو و سایه کبیری، بازیگران رادیو تئاتر «بازگشت» هستند.

همچنین نرگس موسی‌پور (افکتور)، مجید آیینه (صدابردار)، محمدرضا جمال (دستیار کارگردان) و سام اسحاقی (تهیه‌کننده) دیگر عوامل این اثر رادیویی هستند.

آثار بخش رادیوتئاترِ صاحبدلان در تهران به‌صورت زنده از تاریخ ۱۹ تا ۲۲ دی‌، ساعت ۱۷ در پلاتو 2 مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شوند. این آثار ساعت ۲۲ از آنتن رادیو نمایش پخش خواهند شد.

بخش استانی این رویداد هنری نیز در شهرستان‌ها از تاریخ ۱۹ تا ۲۶ دی‌ اجرای عموم خود را به‌صورت زنده آغاز کرده است و آثار حاضر در این رویداد ساعت ۱۵:۵۰ از رادیو نمایش پخش می‌شوند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران