در حال بارگذاری ...

زندگی بانوی جانباز شیمیایی به روایت «سروهای همیشه سروناز»

نمایشنامه «سروهای همیشه سروناز» با محوریت روایت داستان زندگی امینه وهاب‌زاده بانوی امدادگر و جانباز شیمایی دوران دفاع مقدس به نویسندگی و کارگردانی ندا ثابتی در قالب رویداد بین‌المللی تئاتر «صاحبدلان» خوانش می‌شود.

به گزارش ستاد خبری به نقل از ایرنا، ندا ثابتی نویسنده و کارگردان نمایشنامه‌خوانی «سروهای همیشه سروناز» که در بخش نمایشنامه‌خوانی دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی تئاتر «صاحبدلان» حضور دارد، با اشاره به موضوع این نمایشنامه گفت: «سروهای همیشه سروناز» مونولوگی است از زندگی دختری که در دوره هشت سال دفاع مقدس شیمیایی شده است.

او ادامه داد: «این دختر که به عنوان یک امدادگر در جبهه حضور دارد، با ضبط صدای خود به بیان خاطراتش از جنگ، اسارت و اتفاقاتی که باعث شیمیایی شدنش در هشت سال دفاع مقدس شده است، می‌پردازد.»

این کارگردان و نمایشنامه‌نویس تصریح کرد: «این نمایشنامه براساس زندگی واقعی امینه وهاب‌زاده است و در ادامه دیگر آثار مستند من به شمار می‌رود که براساس زندگی واقعی افراد به نگارش درآورده‌ام.»

این کارگردان یادآور شد: «سروهای همیشه سروناز» پیش از این روز یکشنبه (۲۰ آذر ماه) در بخش نمایشنامه‌خوانی رویداد «صاحبدلان» در تالار مشاهیر مجموعه تئاترشهر خوانش شد و قرار است تا امروز و فردا (چهارشنبه و پنجشنبه ۲۳ و ۲۴) در مسجد امیرالمومنین پردیس در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به صحنه رود.

دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی تئاتر «صاحبدلان» از تیرماه سال جاری به دبیری محمود فرهنگ در بخش‌های مختلف در حال برگزاری است.

بخش نمایشنامه‌خوانی این رویداد هنری از ۲۰ تا ۲۴ آذرماه با حضور ۸ گروه نمایشی در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران