در حال بارگذاری ...
در یک ارتباط تصویری با نمایش حاضر در صاحبدلان

پیام فرزند کریم اکبری مبارکه به نمایش «ارادتمند شما کریم!»

نوید اکبری مبارکه در پیامی تصویری از گروه صدف بوشهر که تازه‌ترین اثرشان با استقبال مخاطبان در این بندر، روبه‌رو شد و درباره بخشی از زندگی هنرمند فقید و نام‌آشنای تئاتر و سینما، زنده‌یاد کریم اکبری مبارکه بود تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از بوشهر، «ارادتمند شما؛ کریم!» از جمله آثار برگزیده‌ی صحنه‌ای در یازدهمین جشنواره تئاتر صاحبدلان به کارگردانی کاظم ارجمندنیا بود که به‌علت استقبال مخاطبان، اجرای آن 2 شب تمدید شد. این نمایش که قرار بود یکم تا ششم آذرماه به روی صحنه باشد، تا هشتم آذرماه در پلاتو استاد صغیری مجموعه تئاتر شهر بوشهر، اجرا شد.

فرزند مرحوم اکبری مبارکه در یک پیام تصویری مستقیم ضمن تشکر از نویسنده‌ی متن این اثر، از کارگردان و گروه نمایش صدف بوشهر تقدیر و سپاسگزاری کرد. او اذعان کرد که شخصیت پدرش در این نمایشنامه به‌خوبی نشان داده شده است.

به‌گفنه کاظم ارجمند‌نیا، نمایش، پاسداشت و برشی از زندگی استاد کریم اکبری مبارکه است که توسط مهدی کاموس به‌خوبی نوشته و به نگارش در آمده است.

این نمایش شرکت‌کننده در یازدهمین دوره‌ی جشنواره تئاتر صاحبدلان است و به شیوه نمایش ایرانی شد.

سیداکبر موسوی، محمد کللی، فریدون فریدونی، محمد صفایی، علیرضا فریدونی، محمد کشتکار، مهدی باغملایی، علی کاظمی، زهرا افیسی، یلدا شجاعی و فاطمه بازگیر در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند.

کریم اکبری‌مبارکه، بازیگر و کارگردان ایرانی سینما و تئاتر بود. او در آثار کارگردانان نامداری مانند بهرام بیضایی و داوود میرباقری ایفای نقش کرده بود. مشهورترین نقش وی در سینما نقش «سرکرده» در فیلم مرگ یزدگرد و در تلویزیون نقش «ابن ملجم مرادی» در سریال امام علی و اَحمَر بن شُمَیط در سریال مختارنامه بوده‌است. وی در هشتم آبان 1399 بعد از چند هفته مبارزه با بیماری کرونا و در 67 سالگی چشم از جهان فروبست.

 

«ارادتمند شما؛ کریم!»، از یکم آذرماه، ساعت 19 در تئاتر شهر بوشهر پلاتو استاد صغیری به روی صحنه رفت و اجرای آن تا هشتم آذرماه ادامه داشت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران