در حال بارگذاری ...
کارگردان و بازیگر حاضر در یازدهمین دوره تئاتر صاحبدلان

تئاتر صاحبدلان نبض تپنده تئاتر این روزهای کشوراست

به گزارش ایران تئاتر، پگاه معصومی از نوجوانی به عنوان بازیگر در تئاتر همدان رشد کرد و امروز به عنوان بازیگر وکارگردان حضوری پر رنگ در تئاتر همدان دارد به طوری که سه نمایش از او در همایش تئاتر صاحبدلان اجرا شد و یک نمایش نیز در جشنواره تئاتر استان همدان مشغول تمرین هستند و در بخش مرور جشنواره تئاتر سنتی و آیینی نیز در نقش سیاه روی صحنه خواهند رفت برای همین با پگاه معصومی به گفتگو نشستیم که در ادامه می خوانید

شما امسال در سه نمایش به عنوان بازیگر و کارگردان و دستیارکارگردان  حضور دارید چطور به این انگیزه و سطح آمادگی رسیدید؟

البته خوش بختانه ما در سال ۹۹ با اینک ه کرونا ضربه عظیمی به اقتصاد دنیا،من جمله تئاتر زد. اما باز هم گروه ما در چندین جشنواره شرکت کرد نمایش «مارمولک بد ادا» به بازیگری و کارگردانی خودم در جشنواره بین المللی عروسکی یونیما در سال ۹۹ پذیرفته شد، نمایش خیابانی« پروانه‌های منتظر» و نمایش خیابانی» صلح آسمانی»  به کارگردانی بنده در جشنواره مقاومت و جشنواره سردار آسمانی پذیرفته شد. با نمایش« موش کجا و گربه کج» به فرزاد لباسی هم به عنوان بازیگر و دستیار کارگردان در جشنواره مقاومت در بخش صحنه‌ای کودک و نوجوان حضور داشتیم و همین کاردر جشنواره تئاتر مهر کاشان انتخاب شد.

رویداد تئاتر صاحبدلان را چقدر در امر فرهنگ سازی و ارتباط مستمر با جامعه و عموم مردم موثر می‌دانید؟

جشنواره تئاتر صاحبدلان نگاه تخصصی به نمایش‌های دینی و خاص دارد و دست گروه را باز می‌گذارد تا در یک بازه زمانی دو ماهه با آمادگی کامل در شهر خود اجرا کند. متاسفانه خیلی از نمایش‌های ما در ژانرهای گوناگون در استان مخاطب ندارد با مخاطب خاص خود را دارد اما بستری که این جشنواره فراهم می‌کند باعث می‌شود خیلی‌ها به تماشای نمایش‌های مفهومی و دینی شهرشان بنشینند. از طرفی مفهوم مثبت و نگاه ویژه این نمایش‌ها تاثیر خوبی می‌تواند بر جامعه و عموم مردم بگذارد و چه بسا باعث فرهنگ سازی شود.ای کاش مردم همیشه ایام سال به تماشای این نمایش‌ها بنشینند و یاد بگیرند و عمل کنند.

ویژگی غیررقابتی برگزار شدن صاحبدلان را در چه چیز جستجو کردید که در سه نمایش حضور پر رنگ دارید؟

جشنواره‌های غیررقابتی قطعا سالم و با آرامش و بدور از حاشیه برگزار می‌شوند و با طمانینه بهتری گروهها آماده‌ی اجرا خواهند شد.

درباره شرایط اجرا و تمرین نمایش در دوران کرونا بسیار سخت با استرس و نگران کننده بود چرا که هر اجرایی در حالت عادی استرس زاست چه برسد به این بیماری سخت و خطرناک. اما الحمدالله توانستیم هر سه نمایش را به روی صحنه ببریم و سربلند باشیم.از تک تک عوامل گروه برای همراهی و زحمات شان بسیار سپاسگزارم.

 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران