در حال بارگذاری ...
با اجرای «سرگذشت درگذشت یک چشم»

دومین روز از بخش رادیوتئاتر «صاحبدلان» به پایان رسید

دومین روز از بخش رادیوتئاتر دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی تئاتر صاحبدلان با نمایش رادیویی «سرگذشت درگذشت یک چشم» که درباره دیدار دو رزمنده دفاع مقدس بعد از سال‌هاست، به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، دومین روز از بخش رادیوتئاتر دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی تئاتر صاحبدلان با نمایش رادیویی «سرگذشت درگذشت یک چشم» به کارگردانی مجید تیزرو با حضور پرشور علاقه‌مندان در پلاتو 2 مجموعه تئاتر شهر به پایان رسید.

محمود فرهنگ (دبیر رویداد)، مهدی طهماسبی (مدیر بخش رادیوتئاتر صاحبدلان) و یدالله وفاداری (پژوهشگر تئاتر) از حاضران این اجرای رادیویی بودند.

روح‌الله نوری نویسنده نمایش رادیویی «سرگذشت درگذشت یک چشم» درباره متن این اجرا عنوان کرد: «این نمایشنامه داستان دو رزمنده دفاع مقدس است که بعد از سال‌ها، روز اربعین و در خاک عراق همدیگر را می‌بینند.»

او در ادامه از حضور در رویداد تئاتر صاحبدلان هم گفت: «یکی از افتخارات من در زندگی حضور نمایشنامه‌ام در بخش رادیوتئاتر صاحبدلان است که مجید تیزرو کارگردانی این متن را بر عهده دارد و بسیار هم خوب این متن را به اجرا رساند.»

نوری افزود: «مدیوم رادیوتئاتر بخشی جدید و جذاب برای علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی است و به نظر من بسیار آموزنده برای هنرجوهای تئاتر است.»

بازیگران نمایش رادیویی «سرگذشت درگذشت یک چشم»؛ به ترتیب اجرای نقش حسین شینی جعفری، سمیه فوج‌طلب، عرفان موسوی، عبدالرضا صفری دریایی و حمیدرضا نظری هستند.

همچنین مجید تیزرو (تهیه‌کننده و کارگردان)، محمدرضا قبادی‌فر )افکتور)، مجید آیینه (صدابردار)، محمدصالح توکلی (ساند افکت و آهنگساز)، عارفه سادات موسوی (طراح لباس)، فاطمه قدرتی (طراح گریم و اجرا)، منا قادری (اجرا گریم)و سارا فردوسی (دستیار کارگردان) دیگر عوامل این اثر رادیویی هستند.

آثار بخش رادیوتئاتر در تهران به‌صورت زنده از تاریخ 19 تا 22 دی‌ ساعت 17 در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر  اجرا می‌شوند. این آثار ساعت 22 از آنتن رادیو نمایش پخش خواهند شد.

بخش استانی این رویداد هنری نیز در شهرستان‌ها از تاریخ 19 تا 26 دی‌ اجرای عموم خود را به‌صورت زنده آغاز کرده است و آثار حاضر در این رویداد ساعت 15:50 از رادیو نمایش پخش می‌شوند.

برنامه اجرای نمایش‌های رادیویی استان تهران به این شرح است:

«بازگشت» به نویسندگی و کارگردانی شیرین سپهراد از استان تهران؛ اجرا در 21 دی 

«در لانه زنبور» به نویسندگی و کارگردانی صادق وفایی از استان تهران؛ اجرا در 22 دی




مطالب مرتبط

نظرات کاربران