در حال بارگذاری ...
با حضور مدیر کانون تئاتر دینی کشور

نسخه کمیاب تعزیه وفات حضرت ام‌البنین (س) در تفرش رونمایی شد

به رسم هرساله و به همت مردم دهستان بازرجان شهر تفرش، مجالس مختلف تعزیه در دهه اول ماه محرم اجرا می‌شود، در این میان از نسخه کمیاب وفات حضرت ام البنین(س) مادر حضرت عباس(ع) رونمایی و توسط گروه تعزیه‌داران ائمه اطهار و به سرپرستی اسماعیل مجللی اجرا شد

به گزارش ایران تئاتر استان مرکزی و به نقل از تفرش، هم‌زمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان از نسخه کمیاب مجلس تعزیه وفات حضرت ام‌البنین(س) رونمایی شد.

این مجلس در عصر روز سه‌شنبه ۱۱مرداد با حضور محمود فرهنگ دبیر دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی تئاتر تئاتر صاحبدلان، احمد جولایی از اساتید دانشگاه و تنی چند از عموم مردم در محل تکیه تعزیه خوانی دهستان بازرجان از توابع شهر تفرش برگزار و نسخه کمیاب وفات حضرت ام‌البنین(س)؛ مادر حضرت عباس(ع) رونمایی شد.

مجلس تعزیه وفات حضرت ام البنین(س)، توسط گروه تعزیه‌داران ائمه اطهار و به سرپرستی اسماعیل مجللی و با حضور تنی چند از شبیه خوانان اراک تهران قم و اصفهان اجرا شد.

به گفته اسماعیل مجللی پژوهشگر تعزیه و تنظیم کننده این مجلس و خواننده نقش ام‌البنین نسخه مجلس وفات ام البنین از متون قدیمی تعزیه است که هیچ رد و نشانی از اجرای آن در هیچ منطقه‌ای از کشور به دست نیامده و در این روز برای نخستین‌بار اجرا شد.

در این مجلس حسن مجللی، محمد باقری پویا، ابراهیم شیدایی، مصطفی مجللی، محسن اکبری، حامد شفیعی، امیر حمامیان، حسین معصومی‌منش، سعید خرمی و احمد اسداللهی به ایفای نقش پرداختند.

بازَرجان یکی از روستاهای دهستان بازرجان بخش مرکزی شهرستان تفرش در استان مرکزی ایران است.

تکیه تعزیه‌خوانی این دهستان از تکایای تخصصی و قدیمی استان مرکزی است که هر ساله در این ایام شاهد اجرای گروه‌های مختلف هنری تعزیه است و همواره با استقبال زیاد عاشقان اباعبدالله مواجه بوده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران