در حال بارگذاری ...

آیین رونمایی از پوستر دوازدهمین دوره تئاتر صاحبدلان برگزار شد

نشست خبری و آیین رونمایی از پوستر دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی تئاتر صاحبدلان شنبه ۱۱ تیرماه در سالن رودکی برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری تئاتر صاحبدلان، نشست خبری و آیین رونمایی از پوستر دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی تئاتر صاحبدلان در تاریخ شنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۰ با حضور محمود فرهنگ دبیر دوازدهمین دوره این رویداد، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامرضا نعمتی معاون اجرایی اداره کل هنرهای نمایشی، دکتر احمد جولایی پیشکسوت و پژوهشگر نمایش‌های تعزیه و آیینی، هادی مرزبان، حسن رونده، امیر مشهدی‌عباس، مرشد محسن میرزاعلی، فرهاد قائمیان، محمد حمزه‌زاده، یدالله وفاداری، مهدی کاموس، علی‌همت مومیوند و جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه در سالن رودکی برگزار شد.

پس از تلاوت قرآن و پخش سرود ملی، پیمان شیخی مجری برنامه در ابتدای مراسم ضمن عرض خیرمقدم به مدیران، هنرمندان و دیگر حاضران در سالن از محمود سالاری برای سخنران دعوت کرد.

محمود سالاری ضمن عرض سلام به حضار عنوان کرد: معنویت؛ گمشده امروز و هرروز بشریت است و اگر که ما شیرینی معنویت را به کام اصحاب فرهنگ، فضیلت و مردم بچشانیم قطعاً نتیجه پرباری خواهد داشت.

                                                                                          

جشنواره صاحبدلان قرار است که اندکی از اقیانوس معنویت را به کام تشنه‌کامان این فضیلت بزرگ بچشاند و من امیدوارم این کار اتفاق بیفتد.

تشکر می‌کنم از برادر بزرگوارم محمود فرهنگ که طی سال‌ها پرچم این حرکت فرهنگی را برافراشته نگه داشتند و نگذاشتند این علم بر زمین بیفتد و امیدوارم امسال شاهد یک جشنواره آبرومند با آثار فاخر با حضور استادان گران‌قدری که امروز افتخار حضورشان را داریم، باشیم.

تلاش مجموعه معاونت هنری بر این است که یک اتفاق شایسته و آبرومند را رقم بزند و امیدواریم بتوانیم در حد بضاعت‌مان در خدمت این حرکت فرهنگی باشیم و امیدواریم بتوانیم این حرکت فرهنگی را از یک رویداد به یک‌ روند فرهنگی تبدیل کنیم، رویدادها می‌آیند و می‌روند و روندها می‌مانند. امیدوارم باهمت و تلاش هنرمندان عزیز که دل در گرو این مفاهیم هنری دارند این اتفاق شایسته به‌خوبی رقم بخورد.

                                                                             

او که به دلیل شرکت در جلسه‌ای دیگر مراسم را زودتر ترک کرد گفت: مجبورم جلسه را ترک کنم و امیدوارم کار به برکت نگاه موحدانه برگزارکنندگان و به برکت ایام دهه اول ذی‌الحجه موردعنایت و لطف خداوند قرار بگیرد.

پس از سخنان محمود سالاری تیزر اصلی دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی تئاتر صاحبدلان پخش شد و سپس محسن میرزاعلی نقال به مناسبت سالروز ازدواج امام علی و حضرت زهرا برنامه اجرا کنند.

فرهاد قائمیان در ابتدای سخنانش با تبریک دوازدهمین دوره رویداد صاحبدلان به حضار و دست‌اندرکاران اظهار کرد: با توجه به اینکه همیشه پیگیر این رویداد بودم، احساس می‌کنم به یک بلوغ بی‌نظیر رسیده است و بین‌المللی شدن آن را به همه تبریک می‌گویم.

او افزود: امیدوارم این رویداد با توجه به‌تمامی تلاشی که شده برای هنرمندان شهرستان که نیروهای خوبی هستند، زمینه‌ای برای بهتر دیده شدن باشد و در حوزه تئاتر دینی بتوانند باورهای دینی را در تفکر و زندگی هنرمندان جاری کنند.

قائمیان گفت: تلاشی که در رویداد صاحبدلان رخ‌ داده است این است که ما بتوانیم باورهای دینی و زیرساخت‌هایی که قرار است به باورهای دینی برسد، تقویت کنیم و این رویداد تلاش خود را کرده است.

این هنرمند اعلام کرد: ما اگر بتوانیم تمامی حوزه‌های تئاتر و تئاتر دینی را در مجامع بین‌المللی با قدرت و کیفیت بیشتر نشان بدهیم قطعاً از این رویداد سربلند بیرون می‌آییم و می‌توانیم اعلام کنیم جمهوری اسلامی هنر را بهترین و تأثیرگذارترین شکل ارتباطات بین‌الملل می‌داند و از این طریق بگوییم ایران اسلامی به هنر اسلامی توجه دارد.

فرهاد قائمیان در پایان اظهار کرد: از محمود فرهنگ تشکر می‌کنم که تلاش کردند و من شاگردی کردم و امیدوارم صاحبدلان همیشه پابرجا باشد و دوره‌های بعدی من هم در خدمت شما باشم.

پس از سخنرانی فرهاد قائمیان تیزری از سخنان محمود فرهنگ دبیر دوازدهمین دوره از رویداد تئاتر صاحبدلان در برنامه پخش شد و پس‌ازآن با دعوت مجری برنامه محمود فرهنگ برای سخنرانی و رونمایی از پوستر رویداد روی سن حضور پیدا کرد.

محمود فرهنگ دبیر دوازدهمین رویداد صاحبدلان اظهار کرد: صاحبدلان اکنون به یک نقطه جدی رسید و یک دوره با نام حقیقت و دوره‌های بعد بانام صاحبدلان شکل گرفت. ان‌شاءالله که بتوانیم به تولید کمک کنیم. حقیقتاً طی چهل‌ودو سالی که در تئاتر بودیم تمام تلاشمان این بوده تا ژانری به ژانرهای نمایش اضافه شود؛ چه زمانی که هشت سال دفاع مقدس بود و چه بعدها.

                                                                                                   

او افزود: همیشه احساس می‌کردم در این ۴۲ سال به دنبال گمشده‌ای می‌گشتم، خدا را شکر امسال با تئاتر صاحبدلان به نتیجه‌ای می‌رسد.

تمام هم‌وغم مان این است که گروه‌های استان‌ها فعال شوند و تلاش می‌کنیم گروه‌های شهرستان فعالیت خودشان را داشته باشند.

در پایان سخنان محمود فرهنگ با دعوت از دکتر تاج‌بخش فناییان، فرهاد قائمیان، کورش زارعی، یدالله وفاداری، داوود فتحعلی‌بیگی، احمد جولایی، مهدی امینی، رحمت امینی، حسین پرستار و مهدی کاموس روی سن از پوستر دوازدهمین دوره رویداد تئاتر صاحبدلان رونمایی شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران